Moszkva-Asztrahány hajóút
14 napos hajókörút Oroszországban
Néhány napot töltünk e csodálatos városokban és tekervényes folyami hálózaton hajózva ismerkedhetünk meg a lenyűgöző Volga menti tájakkal, amelyek századokon keresztül inspirálták az írókat, festőket, zenészeket.
Alapár tartalmazza
a repülőjegyet illetékkel és személyenként 1 db max. 23 kg-os feladható poggyásszal
az elhelyezést kétszemélyes kabinokbana hajón teljes panziót (1. nap vacsorától 14. nap reggelijéig)
a kirándulásokat a program szerint
a szükséges transzfereket
az animációs, illetve változatos szórakoztató programokat végig a hajóúton orosz, angol, vagy német nyelven
a magyar idegenvezetést
Alapár nem tartalmazza
a vízumdíjat 21 000 Ft
a fakultatív programokat
az útlemondási biztosítást (Covid fedezettel): 2,2%
az előzetesen egyénileg elvégzendő PCR teszt költségét
EGYÉB KÖLTSÉGEK
Egyágyas felár
Borravaló(ajánlott, a helyszínen fizetendő)7 EUR/nap/fő
BBP utasbiztosítás
1. nap: Budapest - Moszkva
Indulás Budapestről közvetlen járattal Moszkvába. Transzfer a repülőtérről a hajóra, vacsora.
2. nap: Moszkva
Reggeli után megkezdjük autóbuszos városnézésünket Moszkvában. Végighaladunk a leningrádi sugárúton, a csodásan felújított Tverszkaja utcán, elhaladunk a KGB épülete mellett, majd megérkezünk a Vörös térre, ahol megtekintjük a világ egyik leghíresebb terének látnivalóit, némi szabadidővel fűszerezve. Ebédünket a városban fogyasztjuk el, majd a Tretyakov képtárat keressük fel. A XIX. században élt Tretyakov fivérek magángyűjteményéből alakult képtár a legfontosabb orosz művészet kulturális létesítménye, amelyben világhírű ikonok mellett nem kevésbé ismert orosz festők leghíresebb alkotási találhatók meg. Vacsora a hajón. Este fakultatív programként autóbusszal bejárjuk az esti Moszkvát, melynek során az esti megvilágításban is megcsodálhatjuk a nevezetességeket, amelyek teljesen más képet festenek, mint nappal. Ezt követően a moszkvai metrót keressük fel. A moszkvai metró a világ egyik legkiterjedtebb metróhálózata. A teljes hosszúsága 300 km. Páratlan élményt nyújt a méretével és impozáns látványával. Építésekor hatalmas tágas tereket alakítottak ki a föld alatt, azokat gyakran márvánnyal burkolták, szobrokkal és más díszítőelemekkel ékesítették. A metro Moszkva fő közlekedési eszköze, naponta emberek millióit szállítja.
3. nap: Moszkva
Folytatjuk látogatásunkat a belvárosban a Kreml megtekintésével, immáron belülről is: Kongresszusi palota, Szenátus tér, Cár ágyú és harang és a 3 székesegyház, melyek közül egyet belülről is felkeresünk. Ebédünket már a hajón fogyasztjuk el és közben meg is kezdjük az utazást Uglics felé.
4. nap: Uglics
Ebéd után érkezés Uglicsba, az Aranygyűrű városainak állomására, a Volga jobb partján található ősi orosz városba, amely Oroszország kultúrájának és történelmének fontos jeleneteit eleveníti fel. A gyalogos városnézés keretében megtekintjük Rettegett Iván Dimitrij nevű kisfiának titokzatos halálának emléket állító Vérző Dimitrij templomot, majd az egykori Kreml területén sétálhatunk, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a Volga folyóra.
5. nap: Jaroszlávl, Kosztroma
Ezen a napon a hajó az Aranygyűrű városainak egyikénél, Jaroszlávl-nál köt ki. Jaroszlávl jelentős ipari, kulturális és tudományos központ Oroszországban, mely a Volga és a Kotoraszl folyó találkozásánál épült. A város történelmi központját 2005-ben felvették az UNESCO világörökségi listájára. A 17. században a város gazdag kereskedelmi központ volt, virágzó építő- és díszítőművészettel, amelyről a ma is látható régi épületek tanúskodnak. A buszos városnézés során Illés próféta templomát (kívülről), Szent Miklós templomát (belülről) és a régi kormányzói épületet (belülről; ma művészeti galéria) keressük fel.
Kora délután érkezés Kosztromába, ahol meglátogatjuk az ipatyevi kolostort.
6. nap: Nyizsnij Novgorod
Ebéd után a program autóbuszos városnézés, melynek során megtekintjük a Kremlt. Fakultatív programként a város művészeti múzeumának megtekintését kínáljuk. A múzeumot 1896-ban alapították. A kiállítás antik műemlékeket és festményeket mutat be. Vacsora a hajó fedélzetén. Este kihajózás Csebokszári irányába.
7. nap: Csebokszári
Megérkezünk Csebokszáriba, amely Oroszország egy történelmi városa és a Csuvas Köztársaság fővárosa. A régió fontos kereskedelmi, kulturális, gazdasági, politikai, oktatási központja. Legfontosabb látnivalója és történelmi emléke a Vvegyenszkij katedrális. A templom építésére 1555-ben Rettegett Iván cár adott utasítást, az idők folyamán többször felújították, de ma is hűen őrzi 17. századi formáját. Buszos városnézés.
8. nap: Kazany
Érkezés Kazanyba, amely Oroszország egyik legrégebbi települése, a Tatár Köztársaság fővárosa. A várost 1005-ben alapították, mely a későbbi időkben az Arany Horda fontos településévé vált. Kazany lakosságának egyik fele orosz, másik fele pedig tatár, e kettőség a muszlim és keresztény kultúra harmonikus keveredését adja. A város leghíresebb szülöttje Rudolf Nurejev balett táncos. A legfontosabb látnivaló a Kreml, ahol az orosz építészeti emlékek szinte érintetlenül maradtak fenn. Városnéző programunk alkalmával megtekintjük a létesítményt. A Kreml építészeti együttese egymástól eltérő kultúrák találkozásából született. A védett történelmi épületegyüttes 2000-ben került fel az UNESCO világörökségi listájára.
9. nap: Szamara
Érkezés Szamarába, Oroszország hatodik legnépesebb városába. Történelmi város, a középső-volgai régió fontos központja. A települést a 16. században alapították, jelentős fejlődést a 19. században ért el, ennek nyomát őrzi ma is a város, sok kulturális létesítményt ekkor alapítottak. 1935-1991 között Kujbisev volt a neve. Városnéző körútra invitáljuk Önöket, amely keretében meglátogatjuk a Művészeti Gallériát.
10. nap: Szaratov
Autóbuszos városnézés Szaratovban, a szovjet korban elzárt városban. A települést külföldiek nem látogathatták, ugyanis fontos hadiipari központ volt. A települést 1590-ben Rettegett Iván cár alapította. Jurij Gagarin asztronauta a helyi egyetemen tanult, melyet később róla neveztek el. A város bájos hangulatát épületei és parkjai adják, többek között a moszkvai barokk stílusban épült Szentháromság katedrális (17. század).
11. nap: Volgograd
Megérkezünk Volgográdba, amely Oroszország délkelet-európai részének egyik legfontosabb városa. A város 80 km hosszan terül el a Volga mentén, itt kezdődik a folyam deltája. A várost sokáig Sztálingrádnak hívták, amely név ismerősen cseng a második világháborúban zajlott nagy sztálingrádi csatáról (1942). A súlyosabb harcok színhelyei (Pavlov-ház, a gabonasiló, egyes gyártelepek) múzeumként ma is látogathatók. A város egyik legfőbb látványossága a Mamayev-domb, amelyen megcsodálhatjuk a Haza anyácska szobor monumentalitását. Ez az emlékmű, építésekor a Föld legmagasabb szobra volt.
12. nap: Hajózás Asztrahány felé
Utazással töltjük a napot, menet közben különböző szórakozási lehetőségek a fedélzeten.
13. nap: Asztrahány
Megérkezünk Asztrahányba, hosszú hajóutunk utolsó állomására. A város, a Kaszpi-tenger menti alföldön, a Volga folyó deltájának 11 szigetén, a folyó Kaszpi-tengeri torkolatához közel, Európa és Ázsia határán fekszik. A 13. században tatárok által alapított város egyik legfőbb nevezetessége az asztrahányi vár, a Kreml az 1580-as évektől az 1620-as évekig épült. Két hatalmas székesegyházát 1700-ban és 1710-ben szentelték fel. Az épületek megőrizték a hagyományos orosz építészet jellegzetességeit, de külső díszítésükben barokk hatás érződik. A városban található még a Fehér mecset is, valamint a Kirovszkij Piac, ami nevét a várostól mintegy 50 km-re délre található Kirovszkij községről kapta. Városnéző programunk során a Kremlt látogatjuk meg.
14. nap: Asztrahány - Budapest
Menetrend függvényében transzfer a reptérre, majd elutazás az Aeroflot menetrendszerinti járatával, moszkvai átszállással Budapestre.
UNESCO Világörökségi helyszínek
Moszkva - Kreml és a Vörös tér
Kazany - Kreml
Szállás
13 éjszaka a hajón kétszemélyes, TWIN (külön álló ágyas), komfortos, ablakos kabinokban (fürdő, wc, klíma, hűtő). Egyágyas kabin felár ellenében igényelhető.
A hajó: MS. Konstantin Fedin
A négyemeletes hajó 1980-ban, Németországban készült és 2018-ban újították fel. Hosszúsága 125 méter, szélessége 16,7 méter, teljes utaskapacitás 212 fő.
Felszereltség: étterem, night club, piano bar, coffee bar, konferencia terem, ajándéküzlet, szauna, orvosi szoba.
A folyami hajózás előnye az óceánjárókhoz képest, hogy a folyami hajók sokkal kisebbek, nincsenek belső kabinok, a kétfős kabinok mindegyike ablakos. Bár a folyami hajók a méretükből adódóan nem kínálnak annyi szolgáltatást, mint az óceánjárók (pl. nincs színházterem), ellenben a folyami hajókon csak kevesebb utas fér el, ezáltal családias és baráti a hangulat. Mivel a folyami hajók kisebbek, emiatt a motortér a kabinokhoz közelebb helyezkedik el, és a motor zaja jobban hallható.
Minden kabin nyitható ablakkal, tévével, légkondicionálóval, hűtőszekrénnyel, zuhanyzóval, WC-vel, rádióval, ruhásszekrénnyel, 220 voltos aljzattal felszerelt. A kabinok egy normál szállodai szobához képest szűkebbek.
A hajónak külön csillagbesorolása nincs, de utasaink általános megítélése alapján és a kabin felszereltségét tekintve középkategóriásnak mondható.
Útközben változatos programokkal szórakoztatják a vendégeket (orosz nyelven).
Kérjük, válasszon az elérhetőek közül az alábbi gombokkal!
a repülőjegyet illetékkel és személyenként 1 db max. 23 kg-os feladható poggyásszal
az elhelyezést kétszemélyes kabinokbana hajón teljes panziót (1. nap vacsorától 14. nap reggelijéig)
a kirándulásokat a program szerint
a szükséges transzfereket
az animációs, illetve változatos szórakoztató programokat végig a hajóúton orosz, angol, vagy német nyelven
a magyar idegenvezetést
a vízumdíjat 21 000 Ft
a fakultatív programokat
az útlemondási biztosítást (Covid fedezettel): 2,2%
az előzetesen egyénileg elvégzendő PCR teszt költségét
EGYÉB KÖLTSÉGEK
Egyágyas felár
Borravaló(ajánlott, a helyszínen fizetendő)7 EUR/nap/fő
BBP utasbiztosítás
Repülőjegy illetékke, vízumdíj.
További étkezések, személyes kiadások.
A teljes részvételi díj 40 %-a, mely a foglaláskor fizetendő.
Induláshoz képest egy hónapon belüli foglalás esetén már a teljes összeg fizetendő!
Asztahány - Moszkva hajóút esetében a hátralék legkésőbb 75 nappal az indulás előtt fizetendő.
Repülővel, menetrendszerinti Aeroflot járattal.
Tájékoztatjuk az utasainkat arról, hogy idegenvezetőnk a moszkvai repülőtéren várja a csoportot. A budapesti repülőtéren irodánk munkatársa indítja a csoportot, és segít a becsekkolásban. Kollégánk a tranzit zónába nem léphet be, az utasoknak önállóan szükséges a kaput megtalálniuk. Idegenvezetőnk a hazaúton csak a repülőtérig kíséri az utasainkat, a hazautazás szintén egyénileg történik.
A tranzitban való tartózkodás ideje alatt a járatinformációs kijelzőkön ellenőrizni szükséges a járathoz rendelt beszállító kapu számát, mivel a forgalom függvényében az esetlegesen változhat. Az utasnak az indulási idő előtt legkésőbb 30 perccel a beszállító kapuknál be kell jelentkeznie. Amennyiben az utas nincs a megadott időben a kapunál, a kiszolgáló szervezet a légitársaság utasítására leveheti az utast a járatról.
A budapesti repülőtéren való tájékozódásról további tudnivalók https://www.bud.hu/utazas/utazas_elott/check_in/mi_tortenik_a_repuloteren láthatók.
A hazaúton a moszkvai repülőtérre való érkezéskor az egyik terminálról egy másik terminálra kell átsétálniuk. A gép leszállását követően nem a tranzit feliratot, hanem a városba való kijárat feliratot kell követniük. Az útlevél ellenőrzést követően, a csarnokban 1000 Út feliratos táblával egy kísérő várja a csoportot, aki a másik terminálra kíséri a csoportot. A két terminál közötti út kb. 20 perces sétát jelent az épületen belüli folyosókon, mely útvonal jól kitáblázott.
13 éjszaka a hajón kétszemélyes, TWIN (külön álló ágyas), komfortos, ablakos kabinokban (fürdő, wc, klíma, hűtő). Egyágyas kabin felár ellenében igényelhető.
A hajó: MS. Konstantin Fedin
A négyemeletes hajó 1980-ban, Németországban készült és 2018-ban újították fel. Hosszúsága 125 méter, szélessége 16,7 méter, teljes utaskapacitás 212 fő.
Felszereltség: étterem, night club, piano bar, coffee bar, konferencia terem, ajándéküzlet, szauna, orvosi szoba.
A folyami hajózás előnye az óceánjárókhoz képest, hogy a folyami hajók sokkal kisebbek, nincsenek belső kabinok, a kétfős kabinok mindegyike ablakos. Bár a folyami hajók a méretükből adódóan nem kínálnak annyi szolgáltatást, mint az óceánjárók (pl. nincs színházterem), ellenben a folyami hajókon csak kevesebb utas fér el, ezáltal családias és baráti a hangulat. Mivel a folyami hajók kisebbek, emiatt a motortér a kabinokhoz közelebb helyezkedik el, és a motor zaja jobban hallható.
Minden kabin nyitható ablakkal, tévével, légkondicionálóval, hűtőszekrénnyel, zuhanyzóval, WC-vel, rádióval, ruhásszekrénnyel, 220 voltos aljzattal felszerelt. A kabinok egy normál szállodai szobához képest szűkebbek.
A hajónak külön csillagbesorolása nincs, de utasaink általános megítélése alapján és a kabin felszereltségét tekintve középkategóriásnak mondható.
Útközben változatos programokkal szórakoztatják a vendégeket (orosz nyelven).
A részvételi díj a teljes ellátást tartalmazza a hajón.
https://konzuliszolgalat.kormany.hu/
https://konzuliszolgalat.kormany.hu/ oldalon!
Ajánlott gyógyszerek: láz- és fájdalomcsillapító, görcsoldó, hasmenés elleni szer, ragtapasz. Az idegenvezető (amennyiben van az utazás során) kizárólag elsősegély nyújtásában tud segíteni, gyógyszereket nem áll módjában biztosítani a résztvevők számára.
Ha pontosabb információra van szükségük, akkor utazás előtt néhány héttel keressék fel a Nemzetközi Oltóközpontot 1097 Budapest Albert Flórián út (régi nevén Gyáli út) 3/a.
Telefon: (0036) (1) 476-1364,
honlap: https://www.nnk.gov.hu/index.php/oltokozpont
Vörös tér és Lenin mauzóleum
Tájékoztatjuk az utasainkat arról, hogy a Vörös tér és a Lenin mauzóleum különleges helyszínek, amelyek kremli őrség hatáskörébe tartoznak. Sajnos előfordulhat, hogy különböző rendezvények, avatások, egyéb hivatalos és nem hivatalos események miatt előzetes tájékoztatás nélkül a tér lezárásra kerül, a mauzóleum pedig zárva tart.